Czy opakowanie ma wpływ na to, jak marka jest odbierana przez klientów? Bez wątpienia. Starannie wykonane sugeruje, że produkt jest dobrej jakości, z kolei nieestetyczne kojarzy się z gorszym asortymentem. Sprawdź, jak za pomocą opakowań, ozdobnych wypełniaczy do paczek i innych akcesoriów zrobić pozytywne wrażenie na klientach.
Czy klienci zwracają uwagę na sposób zapakowania produktu?
Zdecydowanie. Wygląd produktu i sposób jego zapakowania wpływa na to, jak klient odbiera markę. Ma to szczególne znaczenie w przypadku takich artykułów, jak:
- Kosmetyki – zapakowane w eleganckie opakowania kojarzą się klientom z luksusem i pięknem.
- Handmade – w tym przypadku opakowania powinny podkreślać oryginalność i autentyczność produktów. Przykład? Ręcznie robiona biżuteria zapakowana w ozdobne pudełko z okienkiem.
- Ubrania – torby i pudełka z logo są ważnym elementem budowania wizerunku marki odzieżowej.
- Żywność, zwłaszcza premium – świeżość, bezpieczeństwo, dobre składniki. To najważniejsze skojarzenia, jakie budzą w klientach dobrze zaprojektowane opakowania na żywność.
- Produkty naturalne – najlepiej zapakowane w ekologiczne i biodegradowalne opakowania, na przykład z papieru kraft.
Jak opakowanie wpływa na decyzje zakupowe klienta?
Zastanawiasz się, dlaczego opakowanie jest istotnym czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową klienta? Oto najważniejsze powody:
- Wzbudzanie emocji – estetyczne opakowanie wywołuje w odbiorcy radość, a produkt zapakowany niechlujnie – rozczarowanie.
- Zwiększenie wartości produktu – większość konsumentów ocenia wartość produktów przez pryzmat opakowań.
- Podkreślenie wartości marki – elegancko zapakowane perfumy czy biżuteria budują wizerunek marki premium.
- Zgodność z aktualnymi trendami – ekologiczne opakowania są postrzegane przez klientów jako lepszy wybór niż klasyczne, a firmy, które ich używają, wpisują się w bieżące trendy.
- Wsparcie storytellingu marki – opakowania mogą opowiadać historię powstania produktu. Tak jak w przypadku puszki kawy przedstawiającej zdjęcia plantatorów.
Jak estetycznie pakować produkty do wysyłki?
Przygotowując produkty do wysyłki, zadbaj o estetyczne opakowanie. Pamiętaj, że powinno ono zachęcać klienta do ponownych zakupów, być spójne z wizerunkiem marki i jednocześnie praktyczne.
Wybierz odpowiednie opakowanie
Zdecyduj się na solidny, dopasowany do zawartości przesyłki karton. Jeśli sprzedajesz akcesoria elektroniczne, wybierz pudełko z folią antystatyczną, a jeżeli ubrania vintage – kraftowe opakowanie.
Pamiętaj o spójności z identyfikacją wizualną marki
Kolory opakowań, a także używanych przez Ciebie wstążek czy wypełniaczy powinny być zgodne z paletą barw stosowną w promocji danej marki. Dobrym pomysłem jest zabezpieczenie przesyłki taśmą z logo Twojej firmy.
Zadbaj o ozdobne wypełniacze do paczek
Kolejny trik na poprawienie doświadczeń klienta? Ozdobne wypełniacze do paczek, które chronią zawartość przesyłki przed uszkodzeniem i sprawiają, że wygląda ona atrakcyjniej.
Dodaj personalny akcent
Do przesyłki warto dołączyć kartkę z podziękowaniem, informację o kodzie rabatowym albo mały gratis.
Nie bagatelizuj funkcjonalności
Równie ważna jest funkcjonalność. Dlatego upewnij się, że paczka jest dobrze zabezpieczona przed uszkodzeniem, a jej otwarcie nie sprawi klientowi problemu. Tak zapakowana przesyłka spowoduje, że odbiorca będzie pozytywnie postrzegać Twoją markę.
